Köpvillkor

Support:
Telefon 040-183999
Mail       info@ulrix.se

Betalalternativ

Du kan välja följande betalningsalternativ.
  • Betala när du hämtar ut din beställning på verkstaden
  • Betala via Klarna faktura 14dgr        mer info "Klarna faktura"
  • Betala via Klarna konto 3 el. 6 mån mer info  "Klarna Konto"
  • Som Proffissionell/återkommande kund kan du få faktura från oss direkt.

Fraktkostnader

Vi skickar er beställning och tar betalt för frakten till självkostnadspris. Helst lämnar vi ut er beställning via verkstaden och ser att ni köper montering och skiftning i samband med köp av däck & fälg.

Beställningar

  1. När du klickar på köp läggs varan i kundvagnen och du ser antalet varor och totalpris.
  2. För att slutföra köpet klickar du på knappen "Till kassan", där du fyller i kunduppgifter och väljer betallösning samt godkänner ordern.
  3. När ordern är godkänd, skickas en orderbekräftelse till dig via e-post.
  4. Leverans av beställningen är normalt 2-4 dagar arbetsdagar.

Garantier / Ångerrätt

Från och med den 1:a Juni år 2000 gäller en lag som skyddar dig som konsument vid distansavtal.
I detta fall handlar det om handel via Internet där Ulrix Malmö AB nedan kallat Ulrix står som näringsidkare och du som kund.
Tryggheten med Distansavtalslagen för dig som kund ligger bla. i att du har,från den dagen du mottagit en beställd produkt från oss 14 dagar på dig att ångra ditt köp.Det finns inga krav på att ange en orsak till detta men vi önskar gärna en anledning för att på så sätt kunna förbättra oss mot våra kunder.
Återbetalning från Ulrix sker senast inom 30 dagar från att vi mottagit returvaran och att den är oanvänd.
Ett krav för att ångerrätten ska gälla är att levererade produkter ska vara oanvända och paketerade i originalemballage och frakt betalas av köparen.
Om någon skada, i samband med retur eller om produkterna skulle komma bort upphör ångerrätten att gälla.

Ulrix tar allt ekonomiskt ansvar om varan kommer bort eller skadas under leverans till dig.
Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan av eventuella skador.
Ser du att emballaget eller varan är skadad vid uthämtningen ska du rapportera direkt till ansvarig person vid utlämningsstället.
Upptäcker du skadan vid uppackandet så måste du anmäla det till oss på Ulrix omedelbart.
Välj info@ulrix.se så du garanteras att vi får din information.
Detta ska ske senast inom 2 dagar från mottagandet av varan.

Alla varor på Ulrix lämnar vi 1 (ett) års garanti på (avser fabrikationsfel).
Ulrix tar inga som helst ansvar för skador som uppkommit i samband med montering eller körning.
Det åligger kunden att kontrollera passformer samt kringdetaljer för att undvika skador på fordon och inköpta produkter.

OBS!!! Detta är mycket viktigt att det genomföres på ett fackmannamässigt sätt för att undvika ev. skador. Ulrix tar dock ansvar för att avsedd vara innehåller detaljer för funktion på avsett fordon.

Vi tar enbart mot returer efter överenskommelser!

Vid obalans ersätter Ulrix 60:- inkl. moms / hjul för ombalansering.
Vi tar ej emot returer pga obalans utan överlåter detta till annan verkstad.

Du kan läsa hela distansavtalslagen här.
 

Personuppgiftslagen (PUL), sekretess och säkerhet

Ulrix är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar vid registrering och köp. Uppgifterna lagras i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund.